Umuma mahsus pasaport; İçişleri Bakanlığı, yetkilendirilmiş valilikler ya da Türk konsoloslukları tarafından belirli şartları yerine getiren Türk vatandaşlarına verilen pasaport türüdür. Bordo renklidir, bu nedenle bordo pasaport olarak da bilinir. Bordo pasaport sahipleri vizesiz gidilebilen yerlere pasaportları ile direkt giriş yapabilirler. Bordo pasaport, 38 sayfadan oluşur ve verilen vizeler bu pasaport üzerine işlenir. Talebe göre 6 aydan 10 yıla kadarki süreyi kapsayacak şekilde verilebilir.
Umuma Mahsus Ne Demektir?
Umuma mahsus, herkese açık ve herkes için anlamına gelir.
Umuma Mahsus Pasaport Kimlere Verilir?
Bordo pasaport, yurt dışına çıkmak isteyen Türk vatandaşlarına verilir. Pasaport talep eden her kişi için yaş farkı gözetilmeksizin ayrı pasaport defteri düzenlenir.
Umuma Mahsus Pasaport ile Gidilebilen Ülkeler
T.C. Dışişleri Bakanlığı’nın Türk Vatandaşlarının Tabi Olduğu Vize Uygulamaları web sayfasını ziyaret ederek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Umuma Mahsus Pasaport Nasıl Alınır?
Umuma mahsus pasaport almak için öncelikle randevu sistemine giriş yapmanız gerekmektedir. Almak istediğiniz pasaport türü olarak Umuma Mahsus Pasaport seçeneğini işaretleyerek kişisel bilgilerinizi eksiksiz ve doğru olarak sisteme kaydetmelisiniz. Pasaportu almak için seçeceğiniz randevu bölgesinden saat ve gün tercihlerini yaparak kaydınızı tamamlamalısınız. Seçtiğin tarih ve saatte istenilen belgelerle birlikte başvuru merkezine giderek pasaport için gerekli belgelerinizi teslim edebilirsiniz.
Yurtdışında yaşayan Türk vatandaşları ise gerekli belgeleri tamamlayıp bağlı bulundukları konsolosluklara müracaat ederek bordo pasaportlarını alabilirler.
Online randevu haricinde Alo 199 hattını arayarak randevu talebinde bulunabilirsiniz.
Umuma Mahsus Pasaport İçin Gerekli Belgeler
Bordo pasaport başvurusunda bulunmak istiyorsanız aşağıdaki belgeleri tamamlamanız gerekiyor. İlgili sayfadan online randevu alarak pasaport işlemlerini gerçekleştirmenizi tavsiye ederiz. Böylece zamandan tasarruf edebilirsiniz.
- T.C. kimlik kartı veya geçici kimlik belgesinin aslı
- Harç ve cüzdan bedeli makbuzu (25 yaş altı öğrenciler harçtan muaftır)
- 2 adet biyometrik fotoğraf
- 60 günü geçmemiş öğrenci belgesi (Umuma mahsus pasaport almak isteyen öğrenciler için özel şart)
- Reşit olmayan veya engelli bireyler için muvafakat belgesi
- Varsa eski pasaport
Pasaport Geçerlilik Süresi Nedir?
Randevu alındıktan sonra harç yatırırken talep edilen geçerlilik süresine göre ücret ödenir. Geçerlilik süresi, pasaport belgesinin ne kadar süre ile seyahatlerde kullanabileceğini belirtir.
Ülkelere girişlerde asgari pasaport geçerlilik süresi önemlidir. Gideceğiniz ülkenin geçerlilik süresini bu sayfadan öğrenebilirsiniz. Ülkelere girişte süre çoğunlukla 6 ay olmakla beraber bazı ülkeler 3 ay, bazı ülkeler 1 ay, bazı ülkeler 1 yıl geçerlilik süresi bulunan pasaport ile geçiş yapabilirsiniz. Ayrıca pasaport geçerlilik süresi vize başvurusu içinde önemlidir.
Pasaport Ne Kadar Sürede Çıkar?
Pasaport basımı gerçekleştirildikten sonra ortalama 4 iş günü içinde başvuru sahibine Ptt ile verilen adrese teslim edilir.
Pasaport Ücretleri Ne Kadar?
Pasaport alırken harç ve defter bedeli olmak üzere iki bedel ödenir. Her yıl yeniden belirlenen bu ücretlerin güncel bilgilerine resmi pasaport başvuru ücretleri sayfasından ulaşılabilir. Ücretler geçerlilik süresine göre değişmektedir. Defter bedeli sabit , Harç bedeli süreye göre ( 6 Ay , 1 Yıl , 2 Yıl , 3 Yıl , 10 Yıla kadar ) değişiklenlik göstermektedir.
Anlaşmalı devlet kurumları, PTT ve bankalardan pasaport ücretlerini yatırabilirsiniz. Pasaport başvurusu yapmaya gittiğinizde sistemde TC kimlik numaranız üzerinden harç ve defter ücretini yatırdığınız görünecektir ancak siz yine de yanınızda makbuzlarınızı götürmeyi ihmal etmeyin!
Pasaport Bedeli Hangi Bankaya Yatırılabilir?
-
- Akbank
- Denizbank
- Finansbank
- Garanti Bankası
- HSBC Bank
- ING Bank
- Kuveyt Türk Katılım Bankası
- Odeabank
- Şekerbank
- T.C. Ziraat Bankası
- Türkiye Halk Bankası
- Türkiye İş Bankası
- Türkiye Vakıflar Bankası
- Yapı ve Kredi Bankası